Hola - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu Hola - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

Hola

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

15 November 2010 | Chili, El Carmen

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, mijn excuses hiervoor. Sinds een paar dagen ben ik terug in het tehuis, na een week reizen.

Mijn reis begon in Santiago, waar ik kon verblijven bij familie van een Tia in het tehuis. Santiago was indrukwekkend en vooral groot. 1 uur op de bus, om naar het centrum te rijden, en dan ben je geen ene keer uit Santiago gereden. Maar door de drukte heen, voelde ik me eigenlijk een beetje thuis. El Carmen is rustig, stilte, bergen, amper verkeer, Santiago is het tegenovergestelde, het verkeer is om gek van te worden, en er lopen mensen overal waar je kan kijken. En vooral, je bent omsingeld door immense hoge bergen. INDRUKWEKKEND gewoon.

Maar Santiago was geweldig, het concert van Chayanne was absoluut het hoogtepunt. En ook mocht ik een familiefeest meemaken, waar de Chileense wijn en muziek ten volle werden benuttigd. Simpathieke mensen, de Chilenen, zoals ze zelf zeggen: een klein huis maar een groot hart!

Na Santiago had ik afgesproken met een vriendin, Maria, die ik 3 jaar geleden in het tehuis had leren kennen. Zij studeert in de universiteit van Talca. Samen met haar heb ik 2 dagen les gevolgd. Wat erg interessant was.

Toen ik terugreed met de bus richting El Carmen, begon het gemis van de kinderen groot te worden. 1 week zonder hun aandacht… het is niet zo simpel om afscheid te nemen van deze kapoenen. Het was dan ook groot feest toen ze mij allen zagen verschijnen.

De dagen vliegen hier voorbij. Nog zoveel te doen en te zien, en zo weinig tijd…! Volgende week ga ik nog een paar dagen uitrusten in de bergen, en eind november vertrek ik voor een weekje richting het zuiden. Deze reis heb ik al wat ingekort, want het zal zeer snel december zijn…

  • 15 November 2010 - 08:27

    Roos Vanwynsberghe:

    Hola,
    In onze vorige reactie was het hier droog, maar dit weekend was het een heel grote ellende voor veel mensen. Overal water en nog eens water. Wij zijn hier gelukkig droog gebleven. We hebben ondertussen nog een kleindochter bij Fien. Het is een heel flinke en mooie meid. Daardoor zijn wij niet naar de vergadering geweest want ze is geboren op 8 november. Pa en ma hebben dat heel goed gedaan en op die manier zijn we ook op de hoogte van alles. Leuk te lezen dat je een goede trip gemaakt hebt naar Santiago en naar Talca. Heb je nu reeds met tante Blanche kunnen babbelen? Hopelijk geraak je nog eens in concepción. Doe het verder maar heel goed en geniet nog maar van je verblijf in ons tweede vaderland of is het moederland.Maak nog maar je mooie trips die je voorzien hebt en geniet van het heel mooie Chili. Heel veel groeten en knuffels aan iedereen Roos en Erich

  • 15 November 2010 - 11:54

    Elisabeth:

    Hallo zusje, leuk om te horen dat je zo goed bent ontvangen door de Chilenen. Heb je nog foto's kunnen maken in Santiago zelf? Kijk nu al uit naar al je foto's naderhand :). Geniet ervan want inderdaad time flies when you have fun!!! Veel liefs van Kevin, Ella en Elisabeth

  • 16 November 2010 - 09:17

    Papa:

    Hola Señora,
    Het is fijn te horen dat de trip naar Santiago goed is verlopen. Inderdaad, chilenen kunnen met het weinige dat ze hebben u groots en zeer gastvrij ontvangen. Dat hebben we zelf ook al meerdere malen mogen ondervinden. Wijzelf hebben voor de volgende zomer al 2 tickets geboekt voor Bonjovi. Hj komt in Zeebrugge. Geniet er nog maar van , want voor je het beseft zijn er al 2 maanden voorbij.
    besitos y abrazo de tus padres Viviane y Eddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, El Carmen

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

14 December 2010

Laatste week in Chili

29 November 2010

Groetjes vanuit het zuiden van Chili

15 November 2010

Hola

02 November 2010

Ups en Downs

25 Oktober 2010

Groetjes vanuit Chili
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 22858

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: