Ups en Downs - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu Ups en Downs - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

Ups en Downs

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

02 November 2010 | Chili, El Carmen

Hallo iedereen,

Mijn aanhoudende oorpijn begon mij vorige week parten te spelen, ik moest naar ziekenhuis gaan om het te laten onderzoeken. Hier bleek dat ik een keelontsteking had, met oorpijn tot gevolg. Gelukkig gaat het nu al veel beter, en het is ook weer warm weer, dat doet al veel.

Ook dit weekend was het een lang weekend voor de Chilenen. De meerderheid van de kinderen mochten naar huis. Vrijdag mocht ik meegaan om de kinderen thuis af te zetten. Wat een heel avontuur bleek, want vaak wonen de familieleden afgelegen (in de bergen).

Zaterdag mocht ik een aantal kinderen gelukkig maken door een uitstap naar Chillan (dichtsbijzijnde stad). Voor de eerste keer mochten ze met mij naar de cinema. En ook voor de eerste keer zagen ze een 'roltrap' in een indoor winkelcentra. Iets dat ze nog nooit hadden gezien, en waar ze eerst schrik voor hadden. Dingen die voor mij logica lijken, is voor hun een nieuwe kijk op de wereld.

Zondag zijn we de bergen tegemoet gegaan, en te voet een groot aantal kilometers afgelegd. Hier kunnen de kinderen zich uitleven en genieten van een beetje 'vrijheid'.

Deze ochtend werd ik wakker geschud door een aardbeving. Gedurende een aantal minuten bewoog mijn hele kamer. Gelukkig was het maar een korte, zonder schade. Maar het was toch even schrikken, ik was alvast zeeeer snel uit mijn bed deze ochtend ;-)

Donderdag vertrek ik naar Santiago. Ik kijk er naar uit !!!

Vele groetjes

  • 02 November 2010 - 21:40

    Roos Vanwynsberghe:

    Ja, dat is natuurlijk minder leuk keelpijn en oorpijn, gelukkig ben je nu terug beter en kan je straks genieten van Santiago. Het is leuk te lezen dat je het goed stelt met de kinderen.Hier is het nu een beetje kouder aan het worden maar toch droog en dat is al veel. De kinderen hebben hier herfstvakantie is dat daar ook zo? Maandag komen we samen in Hasselt met de VZW. Nu zijn wij aan het verlangen en wachten op het broetje of zusje voor Gust de zoon van Katrien Erich's dochter. Hopelijk kunnen we haar of hem heel binnenkort verwelkomen op deze wereld, ja hopelijk voor maandag. Geef hen allen een warme knuffel en hartelijke kus vanuit Bellegem van Tio Erich en Tia Roos. Doe zo verder.

  • 03 November 2010 - 10:34

    Mama En Papa:

    Helaba,zo te horen kom je zo wat vanalles tegen.Maar goed dat je al zo' n dingens eerder mee hebt gemaakt ginder.Hier ia alles ok. Ook met Lars en Ella ;Dat zijn echte kapoenen aan t'worden.Als je naar Maria gaat doe ze dan de groetjes van ons. Geniet ook van het concert in Santiago.Heb je al een pakje toegekregen???Anders vraag het eens aan Clara.Wij hebben gisteren eentje opgestuurd voor de Sinterklaas Dus hoop ik dat het goed toe komt.Zolas Roos al zei gaan we maandag naar de V Z W vergadering Verder is het hier mooi weer en droog Vele kusjes en Knuffels van ons aan iedereen ook voor jou natuurlijk xxxxxxxxxxxxx

  • 03 November 2010 - 12:03

    Elisabeth:

    He zus, mooi om te horen dat het beter met je gaat! Wat een super foto's trouwens van op de berg. Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt :)

  • 03 November 2010 - 17:01

    Claire:

    Hello You!

    Always nice to have some news of you. I didn't know about your ear's problem ! I hope you are better and enjoy all your time spent over there... In Belgium, it is starting to be very cold and it is all dark at 5pm !!! I'm still looking forward to seeing you back... :-) Talk to you soon !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, El Carmen

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

14 December 2010

Laatste week in Chili

29 November 2010

Groetjes vanuit het zuiden van Chili

15 November 2010

Hola

02 November 2010

Ups en Downs

25 Oktober 2010

Groetjes vanuit Chili
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 22846

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: