Belgische chocolade = vreugde alom - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu Belgische chocolade = vreugde alom - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

Belgische chocolade = vreugde alom

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

27 September 2010 | Chili, El Carmen

Hallo iedereen,

Na een “rustig” weekje vliegen de dagen hier altijd maar sneller voorbij!
Het is niet simpel je aandacht te verdelen onder ongeveer 60 kinderen die allemaal met je willen spelen, praten,… ! Eén voor één zijn ze speciaal. De ene heeft wat meer ellende gezien dan de andere, maar ze waarderen echt wel wat ze krijgen. Weeral besef ik maar al te goed hoe goed wij het hebben… warm water, lekker eten, een goede matras, een familie, een goede opvoeding,…

Zondag was er een misviering op de grote markt. Het hele dorp komt naar buiten om deel te nemen aan een stoet ter ere van één of andere heilige (zijn naam was te moeilijk om te onthouden…) en voor de honderdste keer heb ik moeten weigeren om mee te zingen in het koor… :) Ik bespaar hun liever mijn zangkwaliteiten :)
Jammer genoeg is mijn fototoestel gestorven tijdens deze stoet… probeer geen foto te trekken met 2 kinderen die aan je arm trekken… tja mijn eigen schuld natuurlijk dat mijn fototoestel is gevallen.

Deze week zullen mijn zumba-lessen beginnen en zal ik ook mijn beste ‘kookkunsten’ naar voren moeten brengen om een Belgisch gerecht te maken voor het personeel van het kindertehuis (ik ben echter niet verantwoordelijk voor ongevallen…) -> ideeën zijn welkom, maar bedenk wel dat het niet gemakkelijk is om speciale ingrediënten te vinden hier…!

  • 27 September 2010 - 20:25

    Roos Vanwynsberghe:

    Ja, dat klink weer leuk. Wat de recepten betreft.
    Misschien stoofvlees met appelmoes en gewone aardappelen of met frietjes natuurlijk niet moeilijk maar smakelijk en altijd succes; Witloof met hesp en kaassaus in de oven, maar ik weet niet of je daar witloof kan krijgen.Een heel eenvoudig recept is ook gewoon varkenscortelet met picklessaus en lange boontjes met een lekker aardappeltje. Natuurlijk al onze stoemps die absoluut niet moeilijk te maken zijn en altijd heel lekker. Maccaroni met hesp en kaas in de oven ja noem maar op we hebben zoveel lekkere dingen hier in België en natuurlijk niet te vergeten onze Vol au Vent. Kip en paddestoelen zijn waarschijnlijk wel te krijgen en je kan er ook nog gehakt balletjes in doen dus volledig Vlaams.
    Wat anders kan je ginder gemakkelijk aan een ander toestel geraken moet je geld hebben om het te kopen laat het weten hé. Zou zonde zijn dat je geen foto's kan maken in die ganse periode. Als je meer uitleg wilt over de recepten laat het mij maar weten. Heel veel succes met de kookkunst. Doe hen de groetjes en een dikke kus. Roos en Erich

  • 28 September 2010 - 07:59

    Claire:

    Balletjes met krieken !!!!!

  • 28 September 2010 - 08:56

    Mama:

    Helaba, IK ben zeker dat de chocolade daar in trek zal zijn die je mee genomen hebt vanuit Belgie. Wel spijtig van je fototoestel kijk eens in Chillian ,. Bij falabella daar hadden ze er soms in aanbieding .En voor het koken VB onderzeeer of gewonnen brood of ballekes in tomatensous met puree Of wat clair zegt mmmmmmmlekker Ballekes met krieken allee keuze genoeg. Vele kusjes van ons

  • 28 September 2010 - 13:28

    Katleen:

    Je kan ook altijd een croque monsieur maken... in de broodrooster (als ze die hebben natuurlijk)!

    Veel succes nog ginder!

    Katleen

  • 28 September 2010 - 20:28

    Els:

    Pannenkoeken! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, El Carmen

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Recente Reisverslagen:

14 December 2010

Laatste week in Chili

29 November 2010

Groetjes vanuit het zuiden van Chili

15 November 2010

Hola

02 November 2010

Ups en Downs

25 Oktober 2010

Groetjes vanuit Chili
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 22841

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: