Reggaeton - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu Reggaeton - Reisverslag uit El Carmen, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

Reggaeton

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

17 Januari 2008 | Chili, El Carmen

Met zo`n gemiddelde van een 35-graden deze week ben ik mijn week begonnen met mijn dansgroep op te richten... ik heb de kinderen in verschillende groepen verdeeld en ze waren alvast dol enthousiast om tot mijn dansgroep te behoren. Ik was ook erg benieuwd welk resultaat dit ging geven... je moet weten dat hier in Chili vooral REGGAETON bekend is, en de kinderen kunnen dan ook amper iets anders dansen dan reggaeton. Ik had nog nooit van dit soort dansen gehoord... misschien jullie wel? Ma bon, ik ben met volle moed maandag begonnen met de allerkleinsten (van 2 tot 10 jaar) en ik moet zeggen... ik heb nog nooit zo hard geroepen in mijn leven... ik voelde me zelfs een beetje schuldig op het einde van de les. Als ik zei dat ze naar links moesten springen, sprongen ze allemaal naar rechts... de taalbarriere en de eigen wil van de kinderen maakten het onmogelijk om hen een dans aan te leren. Toen ik alle hoop had opgegeven waren de alleroudsten aan de beurt... dit ging al stukken beter dus keeg ik opnieuw de hoop om alle kinderen de kans te geven om eens iets nieuws te kunnen dansen en na twee dagen intensief de dansen aan te leren ben ik ondertussen al zeer fier op hun.

Tot zover het dansgedeelte... met mij gaat alles goed, mijn muggenbeten zijn al veel beter. Blijkbaar had ik zeer lekker bloed voor de muggen of ´Sancudos´ zoals ze die hier noemen, want mijn hele lichaam stond onder de muggenbeten. Misschien kan je je wel de JEUK inbeelden, ik denk het niet... maar dankzij medicamenten gaat het al stukken beter en ook s`nachts laten de beestjes mij momenteel gerust.

Morgen ga ik genieten van een dagje Chillan... nog eens lekker eten en een welverdiend ijs(je)eten na al mijn intensieve danslessen...

  • 17 Januari 2008 - 09:06

    Karolien:

    Ik wil ook zon! :-)

  • 17 Januari 2008 - 10:37

    Tammy :

    Ooh das echt wel plezant!! welke dans heb je ze uiteindelijk aangeleerd?
    Reaggeton zoals ik het hier ken is rnb
    met een versnelde beat meer latin/spaans achtig ni?
    allé ik vind da soms wel nog toffe muziek
    :p
    ma hoe dansen zij daar dan op?
    goed da je minder jeuk hebt!!!

    geniet van u dagje! hihi
    groetjes Tamara

  • 17 Januari 2008 - 16:02

    Nele:

    Voor degenen die reggaeton niet kennen: das e soort van RnB in het Spaans.
    Bijv. da liedje van "Dame mas Gasoline" van 2 zomers geleden.
    Tis echt zalige latino muziek !!

    Kristel, tot binnenkort é!
    Viva Chile!

  • 20 Januari 2008 - 11:29

    Kristof:

    hey kristel
    leuk dat je ze hebt leren dansen ook al was dat niet gemakkelijk
    blijkbaar heb je er nog steeds genoeg om handen, dat is wel goed
    ook heel goed dat je minder last van de jeuk hebt want kan me voorstellen dat het niet leuk is als je heel de dag moet krabben
    tot mails
    groetjes van els en mij


  • 23 Januari 2008 - 11:48

    Elisabeth:

    He lieve zus,

    De foto's heb ik erop gezet! Geef jij er nog wat uitleg bij? Vooral die paard en kar ben ik benieuwd naar. En die vrouw bij de bakker, erg leuk hoe fier zij op de foto staat.

    Dikke zoen. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, El Carmen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2008

The end is near

23 Februari 2008

Hollywood, here I come

18 Februari 2008

Weekje zee

01 Februari 2008

La vida es bella

23 Januari 2008

Fotooooos
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 22858

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: