40 seconden trillen - Reisverslag uit Antofagasta, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu 40 seconden trillen - Reisverslag uit Antofagasta, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

40 seconden trillen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

18 November 2007 | Chili, Antofagasta

Hallo iedereen
Het moet je maar voorvallen... je plant een vakantie naar het noorden van Chili en juist DAN is er een aardbeving over het NOORDEN van Chili...
Ik zal misschien al beginnen met te zeggen dat we hier allemaal IN ORDE zijn en dat we de shok overleeft hebben. We waren op dat moment in ons hotel in Iquique en ik moet zeggen: ik had zelf eerst niet door dat het een aardbeving was. Ik dacht gewoon eigenlijk feitelijk dat er ne grote camion in het straat reed (hum hum). Tot dat de kuisvrouw van het hotel al schreeuwend en met vele gebaren naar ons riep dat we naar buiten moesten lopen. Toen viel onzen EURO wel... Het is heel moeilijk te omschrijven wat er dan allemaal door je heen gaat. Ik dacht onmiddellijk aan een tsunami (Iquique ligt PAL aan het strand) omdat er overal in de stad borden hangen met uitgangswegen indien er een tsunami zou plaatsvinden...heel RUSTGEVEND moet ik zeggen...
Maar bon, we hebben het overleefd dat is het belangrijkste. Maria Elena en Tocapilla zijn de twee stadjes die er het ergste aan toe zijn, wij zijn gisteren met de bus in Tocapilla gestopt en daar was het wel erg om te zien... Momenteel verblijven we 1 dagje in Antofagasta waar we al de hele dag een rustpauze hebben ingelast en ondertussen de vele VELE winkeltjes afschuimen. Het is hier immers SUPER GOEDKOOP...
We hebben de laatste dagen wel al pech gehad met de hotels. We hebben vaak moeten lopen om nog een kamer te bemachtigen. Ook door de aardbeving durfden heel veel mensen niet meer hun hotel uitgaan, waardoor vele hotels volzaten. Het ontbijt trekt hier dan ook op NIETS: koffie of fruitsap en 1 rond klein broodje met een stukske vlees (wat ik al niet lust). Wij dachten als we een iets duurder hotel zouden nemen dat het ontbijt ook zou verbeteren, maar neen dus...
Morgen gaan we dan met de bus richting Copiapo en daarna is het richting La Serena waar ik al uitkijk naar de vELLENLANGE STRANDEN.
Ik had ook nog heel graag in Chanaral gestopt waar je excursies kunt reserveren om wilde dolfijnen te observeren maar wegens tijdgebrek zal dit niet lukken denk ik.
Wat kan ik nog vertellen... euhm... tja het is hier HEEL warm maar daar hebben jullie niet veel aan want het is in Belgie waarschijnlijk IJSkoud(?)
Ik kan hier nog een ellenlange brief schrijven maar ik ga gaan stoppen zodat ik hier nog een paar winkeltjes kan afschuimen :-)
Zonnige groetjes,

  • 17 November 2007 - 19:03

    BozZz...:

    tss..tss..
    vrouwen en winkels..
    :)
    allé, 't viel dan persies nog redelijk mee da "shaken"...wijle zaten hier toch met een klein hartje hoor

    shop ze !
    xx

    PS: CMM ?? ..ben ni mee

  • 19 November 2007 - 08:38

    Karolien:

    Amai, geluk gehad dus :)
    Kunt ge ni zo'n heel klein stukje van de zon opsturen? 'k Zal m'n postduif al laten uitrukken anders...

  • 19 November 2007 - 12:11

    Elisabeth:

    He zus, jeetje wat een verhaal! Op het nieuws melde ze inderdaad over de aardbeving in Chili. Gelukkig zijn jullie ok en wat een advontuur zeg!
    Lijkt me heel indrukwekkend om mee te maken maar daarnaast ook erg om de dorpjes te zien die verwoest zijn. Ongelooflijk hoeveel jullie meemaken in de 2 weken rondtrekken!

    Jammer zeg dat het zo moeilijk is om een slaapplaats te vinden, lijkt me inderdaad erg vermoeiend dat zoeken naar een hotel en zeker als je een bed/douche wil!

    Niet te veel shoppen want de koffers moeten ook nog naar huis :).

    Groetjes uit een ijskoud NL. Die ellenlange stranden klinken wel erg goed!

    Groetjes aan mama en papa, liefs Elisabeth

  • 22 November 2007 - 09:16

    Michael:

    Hey kristelke, het gaat je daar goed af zo te zien. We missen jullie zo hard.Bij jullie thuis is alles in orde, we rijden al eens meer voor bij jullie huis om te zien dat alles ok is. Ook vele groetjes van je meter.

    Wees toch maar voorzichtig met al dat aardbevinggedoe want zo'n toffe nicht als jij wil ik zeker niet kwijt.

    Adios en doe de chileense meisjes daar de groetjes van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Antofagasta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2008

The end is near

23 Februari 2008

Hollywood, here I come

18 Februari 2008

Weekje zee

01 Februari 2008

La vida es bella

23 Januari 2008

Fotooooos
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 22846

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: