Zand, zand en nog eens zand - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu Zand, zand en nog eens zand - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Kristel Paulus - WaarBenJij.nu

Zand, zand en nog eens zand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristel

12 November 2007 | Chili, San Pedro de Atacama

Ne goeiendag aan iedereen

Hier een berichtje van ons Kristel vanuit het VERRE chili...
Alles okay met ons allen, we zijn alleen maar HEEL moe en uitgeput van de lange reis en de verschillende excursies...

Gisteren zijn we toegekomen in San Pedro de Atacama. Een heel bijzonder dorpje met maar 550 inwoners. Dit dorpje leeft echt van de toeristen en dit zie je dan ook want hier lopen alleen maar toeristen rond van over de hele wereld. Het is eigenlijk een dorpje midden in de woestijn (een soort van oase) dus het water is hier HEEL schaars...
We hebben ons wel een beetje vergist van slaapplaats want wat eerst een heel goede Residencial bleek te zijn lijkt nu echter iets minder te zijn... ik moet eerlijk toegeven dat ik me heb laten verleiden aan het feit dat er hier gratis internet en televisie was, maar het grote nadeel zijn de gedeelde douches en toiletten... ik hoor je al zeggen: oh nee... maar het wordt nog erger... van de twee douches werkt er maar eentje en van de twee toiletten werkt er maar eentje... en het toppunt van al is dat we dus BUITEN moeten eten, okay het is hier HEEEEEL warm, maar ik heb niet echt graag vliegen en muggen tussen mijnen boterham om 6uur smorgens eerlijk gezegd...
Maar bon ik ga stoppen met klagen en zagen want er zijn uiteraard ook geweldige dingen die ik hier al meegemaakt heb.
Zoals gisteren, toen we een uitstap hebben gemaakt naar de MAANVALLEI... dit is een heeel hoge vallei waarbij duizenden mensen naar de zonsondergang kijken en deze zonsondergang zorgt voor verschillende heldere kleuren op de bergen, ik had dit wel veel indrukwekkender verwacht maar ja dat is vaak zo natuurlijk.
Vandaag zijn we ook de hele dag op excursie geweest. We zijn naar de woestijn gegaan en daar hebben we verscheidene VILLAGES bezocht en naar een ZOUTMIJN en we zijn flamincos gaan observeren en... wat nog allemaal... ah ja, naar twee LAGOONS gegaan, wat wel het hoogtepunt was van de dag vond ik persoonlijk...
MorgenVROEG gaan we om 4uur snachts naar de GEISERS VAN TATIO. Dit zijn zoetwaterbronnen waarvan het water uit de bergen komt en ale ja hoe moet ik dat uitleggen? Ik heb het zelf nog niet gezien dus ik kan eigenlijk nog niet echt een mening vormen, dat zal voor later zijn.
Ik was alleszins blij dat ik vandaag nog eens een douche kon nemen want mijn haar was KURKDROOG van de woestijn en mijn voeten zitten continu onder het zand.
Dat was het zo ongeveer voor vandaag... alhoewel ik Belgiê toch een beetje begin te missen moet ik toegeven dat ik het hier geweldig vind :-)

  • 12 November 2007 - 08:38

    Karolien:

    Superschattig die klein mannen op de foto's!:-)

  • 12 November 2007 - 11:53

    Elisabeth:

    hahhaaahaha Kristel ik moest wel een beetje lachen met je verhaal! Kan het me zo beelding indenken, vooral van de douche en toiletten etc... BBBRRRR!

    Wel knap dat je zelfs tijdens je rondreizen nog zoekend bent naar internet :). Ik had pas over 2 weken een berichtje verwacht!!

    Als ik jullie rondrit zo bekijk, kan ik het best geloven dat jullie uitgeput zijn. Neem af en toe maar een dagje vrij want je moet nog veeeeel gaan kijken en rondtrekken. Vooral de afstanden per bus lijken me erg vermoeiend.

    Maar kleine zus, niet zeuren maar genieten!!! :). Ben benieuwd naar de foto's. Liefs, je zus

  • 12 November 2007 - 12:08

    Elisabeth:

    Trouwens, internet in de woestijn??

  • 12 November 2007 - 16:40

    Marjan:

    Sorry eh... Maar volgens mij zitte gij dus gewoon in BRUSSEL in plaats van in CHILI! Zoals Elisabeth al zei: internet in een WOESTIJN?!

    En dan nog eens de LUXE om naar ONE TREE HILL te kunnen kijken...? Nja jaa... Er klopt toch iets niet volgens mij ze! :-)

    By the way: raad eens wie ik samen met Wendy ben "tegengekomen" in het Fenikshof...? Amaaaaaaaaai! :-)

  • 12 November 2007 - 18:04

    Henk Walsschot:

    Ze hebben vandaag gebeld voor het metselzand: maandag komen ze het brengen. Ze konden nog niet precies zeggen hoe laat. Veel plezier daar.

  • 12 November 2007 - 18:21

    Broertje Kristof:

    hey kristel het lijkt mij allemaal heel vermoeiend maar gelukkig zitten jullie toch in de warmte vandaag heeft het hier al bij ons lichte smeltende sneeuw gevlogen
    geniet er maar van
    groetjes ook aan mama en papa
    ps: hebben zij mijn mailtje gekregen?

    groetjes kristof en els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2008

The end is near

23 Februari 2008

Hollywood, here I come

18 Februari 2008

Weekje zee

01 Februari 2008

La vida es bella

23 Januari 2008

Fotooooos
Kristel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22874

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 20 December 2010

2de vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

21 Oktober 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: